Krimpen aan den IJssel,
Vanaf 1 januari 2019 neemt SRS het nieuwe softwarepakket van Mysolution in gebruik. Met dit pakket worden alle front- en backoffice processen gestandaardiseerd waardoor SRS zich kan richten op zijn kerntaak: werken met mensen!
Operationeel directeur John Snoep legt uit waarom SRS deze stap zet: ‘In de afgelopen jaren hebben we vooral onze interne processen verder geoptimaliseerd en geautomatiseerd, maar de focus ligt bij ons op de medewerkers. Als dan in de praktijk blijkt dat we onze handen vol hebben aan allerlei administratieve processen, dan zit je niet op de juiste weg. Met deze stap vangen we alle administratieve randzaken in één keer op.’
Transparantie
Dankzij het nieuwe systeem krijgen klanten ook meer inzicht in het werkproces van SRS. ‘Klanten kunnen via het portaal alle relevante documenten inzien en bekijken welke medewerkers er de volgende dag komen werken’, vertelt Snoep. ‘Op deze manier zijn wij transparant over onze processen en scheppen wij nog meer duidelijkheid over de afspraken.’
Een belangrijk uitgangspunt bij de keuze voor het nieuwe softwarepakket was de gebruiksvriendelijkheid. ‘Voor onze medewerkers en voor onze klanten is het van belang dat een systeem eenvoudig, overzichtelijk en werkbaar is. Het mag geen extra tijd of energie kosten om ermee te werken, want dat frustreert en helpt ons niet verder. Wanneer alles draait zoals wij het voor ogen hebben, dan kunnen we ons volledig bezighouden met onze medewerkers en onze klanten. Daar draait het uiteindelijk om bij ons.’